Raffaelló bonbon házilag

Az egyik kedvenc édességem a Raffaelló, bár sajna nincs annyi ünnep az évben, amellyel ki lehetne elégíteni ezután az isteni kókuszos golyó utáni vágyamat. Így arra jutottam, hogy nem várok a következő szülinapomig arra, hogy valaki megajándékozzon egy dobozzal, megajándékozom én magam. Ezúttal azonban nem a boltban kapható formájával, hanem a saját gyártású, otthon elkészíthető golyókkal. A recept sokkal egyszerűbb, mint először gondoltam (innen van egyébként), csak a golyók megformázása igényel egy kevés türelmet. Az édesség itthon egyébként akkora sikert aratott, hogy készítés közben mindenkinek a kezére kellett csapnom és megtiltanom a kóstolgatást, különben nem maradt volna egy sem, amit le tudok fotózni.

Hozzávalók:
16 dkg sovány tejpor
10 dkg olvasztott vaj
8 dkg porcukor
8,5 dkg kókuszreszelék + kókuszreszelék a görgetéshez
kb. 40-50 darab mandula/ sótlan mogyoró
0.6 dl víz

Elkészítés:
Először a cukor és a víz keverékét lassú tűzön forrásig, szirupos állapotig főzzük. Össszekeverjük a porcukrot és a kókuszreszeléket, s a sziruphoz adjuk az olvasztott vajjal együtt. Az egészet alaposan összekeverjük, majd félretesszük hűlni. Mikor a massza kihűlt, falatnyi gombócokat formázunk belőle - a gombócok közepébe nyomjuk a mandulát/mogyorót. A gombócokat ezután belegörgetjük a kókuszreszelékbe.
Jó étvágyat hozzá!


Ha tetszett ez a bejegyzés, s a következőkben is szeretnél időben értesülni a frissekről vagy csak szívesen tartanád velem más platformokon is a kapcsolatot, megteheted:


9 megjegyzés:

  1. Egyik kedvencünk :).Nem beszélve arról,hogy remek ajándéknak is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is épp az jutott eszembe készítés közben, hogy ehhez már csak egy szép doboz kellene, és kész is az ajándék.:)

      Törlés
  2. Én is nagyon imádom (ez volt az általános iskolai karácsonyi vásárok sztárja, szupertitkos recepttel...), már sokszor csináltam is, csak néha nehéz hozzá megszerezni "a" tejport, anélkül meg nem ugyanolyan finom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejporért nekem is egészen a nagy tescoig kellett vándorolnom.:)

      Törlés
  3. Óóóóóó, ez az édesség egy darabka mennyei csoda! :) Biztos, hogy elkészítem majd hétvégén, vagy amint alakalom adódik rá. Nagyon guszta! :) És nem is olyan bonyolult az elkészítése, ahogy nézem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nagyon egyszerű! Jó étvágyat hozzá, így előre is!:)

      Törlés
  4. Nálunk is sokak kezére kéne csapkodnom készítés közben ;)Köszi Niki!
    A fotó megint jól sikerült!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi, a raffaelló úgy látszik mindenkinek ellenállhatatlan.
      Köszi!:)

      Törlés
  5. Én is imádom! Köszi a receptet, már alig várom, hogy elkészíthessem! :)

    VálaszTörlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.