Helló március!

Tervezgetni és célokat kitűzni jó dolog, kell, hogy az ember (pontosabban én) ne lustuljon el, ne halasztgasson mindig mindent (megint én), és ne is feledkezzen meg a számára fontos dolgokról. Van az angoloknak egy nagyon jó szavuk erre, a procrastination - halogatást, elodázást, a lényeges dolgok állandó tologatását jelenti. Na én a procrastination témakörében a profizmusig fejlesztettem a képességeim. Azzal viszont, hogy folyamatosan célokat tűzök ki magamnak, valamelyest sikerül a halasztgató énemet csitítanom, és igenis eljutni egyről a kettőre.
Mindemellett azonban az élethez a nemakarom kötelességek is hozzátartoznak, melyeket ha akarom, ha nem el kell végezni. Ez viszont azt is jelenti egyben, hogy olykor kevesebb időm van a hobbijaimmal foglalkozni, s ez februárban így is történt. Nincs mese, ha suliba kell menni, akkor suliba kell menni. Ebből pedig logikusan az következik, hogy a februári terveimnek a felét sem csináltam meg, ami miatt egész héten bűntudatom volt. Márpedig a helyzet a következő hónapokban sem fog változni.
Mi a megoldás? E hónaptól csökkentem a terveimet. Felhagyni semmiképpen nem akarok/fogok velük, csak kicsit visszaveszek. És persze nem ostorozom magam, ha valami nem jön össze. (rossz szokás, épp ideje leszokni róla!) Ha pedig több időm van, és több dolog belefér, örülök, mint majom a farkának. 4-5 terv helyett 2-3 terv lesz mostantól a havi menetrend, a jelszó pedig - mindent örömmel. Bármennyi is fér bele épp.
A hosszúra nyúlt bevezető után inkább mondom, mit is akarok márciusban csinálni.

1. Fotózás - A víz téma nem igazán jött össze (a fotókkal, melyeket végül készítettem nem voltam elégedett), de a lelkesedésem még megvan, úgyhogy új hónap, új téma: apró részletek/textúrák.
2. Tavaszi/húsvéti díszbe öltöztetni a lakást.
3. Rendszeresíteni a reggeli zöld turmixot, most hogy lassan újra megjelennek a friss zöldségek, levelek a zöldségesnél.

Nektek milyen kisebb-nagyobb terveitek vannak a hónapra? Egyáltalán, szoktatok hosszabb távú terveket, célokat kitűzni?


1 megjegyzés:

  1. Dettó ilyen vagyok, én is állandóan ostorozom magam, hogy nem tudom minden elképzelésemet véghez vinni és miért nem áll a nap 36 órából?! :D

    VálaszTörlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.