Csokis-kókuszos muffin


A muffin az az édesség nálunk, amit azokon a szombat - vasárnap délutánokon ütök össze, mikor a család minden tagja édességéhes, és mindenki többre vágyik holmi boltban vásárolt rágcsánál. A hűtőben is többnyire minden van azokból az alapanyagokból, amire szükség lehet hozzá, és az elkészítése is nagyon gyors és egyszerű.
Éppen ezen pozitív tulajdonságok miatt - meg mert egyébként is kényszeresen gyűjtöm a muffin recepteket - örültem meg, mikor Via a múltkor írt erről a finomságról. A kókusz a kakaóval az egyik kedvenc párosításom, adagolás közben véletlenül(!) egy kicsit meg is lódult a kezem, mikor ezeket adtam hozzá, de így lett igazán finom a süti.
(Az arányokon második sütésnél emeltem egy picit az eredeti recepthez képest, így pufibbak lettek a muffinok)

Hozzávalók:
20 dkg puha vaj, 15 dkg cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 4 egész tojás, 3/4 csomag sütőpor, 20 dkg liszt, 3 evőkanál kakaópor, 4 evőkanál kókusz + pár csipet mindegyik darab tetejére, 3 evőkanál tej
Elkészítés:
A cukrot kikevertem a vajjal, hozzáadtam a tojásokat. A liszthez hozzászórtam a vaníliás cukrot, a kakaóport, a sütőport, majd a keveréket beleszitáltam a nedves mixbe, hozzászórtam a kókuszreszeléket, majd összekevertem őket. Végül tejjel lazítottam a tésztán.
A masszát beleadagoltam a kapszlikkal kibélelt formába, majd a 180°C-ra előmelegített sütőben 19-20 percig sütöttem. 
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.